In uitvoering
Hoofdstuk 1 van 0
In uitvoering

1. Bepaal je thema

Het bepalen van jouw thema is een belangrijke stap binnen het groeisysteem. Het lijkt op het “normale” zoekwoorden onderzoek. Een onderzoek om de beste zoekwoorden te vinden.

En hoewel je thema bepalen ook over zoekwoorden gaat, is er een belangrijk verschil.

Doe je een onderzoek voor je thema, dan onderzoek je de zoekers.

Diegene achter de zoekwoorden.

Dit is iets compleet anders dan het zoekwoorden onderzoek zoals je dat wellicht nu kent. Bij het onderzoek naar de zoekers ga je net dat ene stapje verder.

En geloof me, net dat ene stapje kan het verschil maken tussen of jij, of je concurrent, op nummer 1 in Google staat.

Heb je het over zoekwoorden dan heb je het over de woorden.

Bijvoorbeeld: “Bank” “Blad” “Ajax”….

Maar wat zoekt de zoeker?

Iets om op te zitten of een pinautomaat? Iets om te lezen of die groene frummels aan de boom? Het schoonmaakproduct of de voetbalclub?

Ieder zoekwoord wordt gezocht. En dat zoeken, dat doen de mensen.

We gaan dus niet op zoek naar zoekwoorden, maar naar de mensen achter deze woorden. De zoekers.

Dit doen we door het zetten van de volgende stappen: