Hoofdstuk 1 of 0
In uitvoering

Campagne URLS

Voor deze lessen kun je een UTM-builder tool gebruiken

Via een UTM code kun je elke link die je gebruikt (in je advertentes, nieuwsbrief of social media) een tag meegeven. Aan de hand van deze tag kun je in Google Analytics exact achtehalen hoe succesvol je acties (campagnes) zijn geweest.

Google Analytics herkent 5 verschillende soorten tags, die allemaal een stukje informatie geven over je bezoeker. Je hoeft ze overigens niet altijd allemaal te gebruiken:

Medium

Dit is de UTM die vertelt via welk soort medium een bezoeker op je website is beland. Dit kan bijvoorbeeld ‘social media’ zijn, maar ook ’email’ of “advertentie”

Source

Via welke bron komt de bezoeker? Komt een bezoeker bijvoorbeeld via LinkedIn of Facebook? En komt een bezoeker vanuit een intern verstuurde e-mail of een externe?

Campagne

Geef aan om welke campagne het gaat. Is het een lancering? Een black friday actie?

Term

Geef extra informatie mee via de utm_term door bijvoorbeeld het zoekwoord waar je op adverteert mee te geven.

Content

Welke content heb je voor de campage gebruikt? Heb je een bepaald soort afbeelding gebruikt? Een review?

https://player.vimeo.com/video/508790631?dnt=1&app_id=122963