Rapport: Doelgroepen
De rapporten voor Doelgroep geven inzichten in de gebruikers van je website.
Actieve gebruikers
Bekijk in periodes van 1, 7, 14 en 28 dagen hoe “actief”je gebruikers zijn.
Lifetime value
Krijg inzicht in hoe waardevol verschillende gebruikers voor jouw bedrijf zijn op basis van lifetime-prestaties. Met andere woorden, wat verdien je aan een klant of de complete duur.
Hoewel een bezoeker een klant kan worden en slechts een product koopt van 5 euro, kan het in de toekomst plots nogeens 100 euro uitgeven. Normaal zou je zeggen dat je aan de klant 5 euro hebt verdient, maar de lifetime value is 105.
Je verdient dus geen 5 euro (de eerste aankoop), maar 105. Dit soort inzichten helpen je bij het bepalen van je marketingbudget en het beter afstemmen van je acties.
Cohortanalyse
Een cohort is een groep gebruikers met een gemeenschappelijk kenmerk. Bijvoorbeeld alle klanten die op hetzelfde moment een aankoop hebben gedaan.
Met een cohortanalyse kunnen bepaalde groepen mensen met elkaar vergelijken.
Demografie
Ontdek de demografische kenmerken van je bezoekers. Ontdek hoe oud ze zijn, welk geslacht het meest voorkomt en gebruik deze data tijdens je adverteercampagnes op bijvoorbeeld Facebook.
Interesses
Gegevens over interesses geven je inzicht in “andere” interesses. Dit helpt je om te achterhalen waar je klanten zich nog meer bevinden. Ook deze informatie is weer interessant om je adverteerstrategie op aan te passen.
Geografische gegevens
Waar komen je bezoekers vandaan en welke taal spreken ze? Komen jouw bezoekers vooral uit de randstad, spreken ze Engels of is je website zeer populair in kleine dorpjes?
Gedrag
Hoe vaak komen je bezoekers teurg naar je website en wat doen ze eigenlijk op je website. Ontdek iedere klik en het complete online gedrag.
Technologie
Via welke browsers, apparaten of schermen komen jouw bezoekers op je website terecht? Trek je vooral mobiel bezoekers op een iPhone? Zorg dan dat je zeker weet dat je website het beste getoond wordt op dit soort apparaten.