Hoofdstuk 1, Paragraaf 1
In uitvoering

Maak de analyse

Je hebt als het goed is alle kolommen ingevuld. Laten we nu aan de hand van een voorbeeld  kijken waarom dit winstmodel zo waardevol is.

Kijk eens naar de volgende cijfers.

Afbeelding met tafel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Wat valt je op?

Lees nog niet direct verder voor het antwoord, maar noteer eerst wat jou opvalt.

Vergelijk de cijfers en noteer welke impact dat heeft op de omzet. Zoals je ziet verschillen de cijfers van elkaar, maar is de uitkomst nagenoeg gelijk.

Zo zie je dat pagina 1 maar liefst 10.000 bezoekers nodig heeft voor € 15.000 omzet en pagina 3, slechts 3.500 bezoekers.

Waar ligt dit aan?

Als je goed kijkt dan zie je dat op pagina 3 de conversie vele malen hoger ligt.

Veel ondernemers zijn alleen bezig met het krijgen van meer bezoekers. Toch zie je hier een mooi voorbeeld dat jouw conversiepercentage en klantwaarde een veel hogere impact hebben op je omzet.

En als het je op de ene pagina lukt, waarom zou het dan niet op de andere pagina’s lukken om je conversiepercentage te verhogen?

Je ziet dat je met dit model haarfijn kunt bepalen wat jouw volgende marketingactie moet zijn.

Ga je voor meer bezoekers, een hoger conversiepercentage of jaag je voor een hogere klantwaarde?

Niets is fout, maar door je cijfers iets te veranderen kun je direct achterhalen met welke actie jij je hoogste rendement haalt.

In het volgende hoofdstuk gaan we daar dieper op in. Je ontdekt de 3 gouden elementen voor online winst en met welke technieken jij zowel je bezoekers, je conversiepercentage als je klantwaarde kunt verhogen.