Verwerk de cijfers
Als je het online winstmodel hebt geopend vind je 6 kolommen:
- Pagina
- Bezoekers
- Conversie
- Leads
- Deal
- Klanten
- Klantwaarde
- Omzet
Pagina
Vul in de eerste kolom een pagina op je website in, of een combinatie van alle pagina’s die hetzelfde product of dezelfde dienst verkoopt.
Bezoekers
Noteer hier het gemiddeld aantal bezoekers dat je iedere maand ontvangt. Gebruik je in de eerste kolom meerdere pagina’s, tel dan alle bezoekers bij elkaar op.
Conversie
Noteer hier het gemiddelde conversiepercentage van een bepaalde periode. Hoe langere meetperiode (bijvoorbeeld 6 of 12 maanden) je gebruikt, hoe betrouwbaarder de cijfers zijn.
Leads
Het model zal automatisch berekenen hoeveel leads je krijgt.
Deal
Hoe vaak worden leads uiteindelijk klanten? Vul hier (ongeveer) het slagingspercentage in. Stel dat van de 10 leads jij gemiddeld gezien 8 klanten overhoudt, vul dan 80% in.
Klanten
In deze kolom hoef je niets in te vullen, het model zal zelf zijn berekening maken.
Klantwaarde
Wat verdien je gemiddeld aan iedere klant? Denk daarbij ook aan terugkerende omzet. Vind je het lastig om de gemiddelde klantwaarde in kaart te brengen, kijk dan of je dit terug kunt halen uit je boekhouding.
Kijk eens naar de totale omzet van afgelopen jaar (voor dit product of de dienst) en deel het door het aantal verstuurde facturen.
Omzet
Deze kolom wordt automatisch ingevuld.