Hoofdstuk 1, Paragraaf 1
In uitvoering

Verwerk de cijfers

Als je het online winstmodel hebt geopend vind je 6 kolommen:

  • Pagina
  • Bezoekers
  • Conversie
  • Leads
  • Deal
  • Klanten
  • Klantwaarde
  • Omzet

Pagina

Vul in de eerste kolom een pagina op je website in, of een combinatie van alle pagina’s die hetzelfde product of dezelfde dienst verkoopt.

Bezoekers

Noteer hier het gemiddeld aantal bezoekers dat je iedere maand ontvangt. Gebruik je in de eerste kolom meerdere pagina’s, tel dan alle bezoekers bij elkaar op.

Conversie

Noteer hier het gemiddelde conversiepercentage van een bepaalde periode. Hoe langere meetperiode (bijvoorbeeld 6 of 12 maanden) je gebruikt, hoe betrouwbaarder de cijfers zijn.

Leads

Het model zal automatisch berekenen hoeveel leads je krijgt.

Deal

Hoe vaak worden leads uiteindelijk klanten? Vul hier (ongeveer) het slagingspercentage in. Stel dat van de 10 leads jij gemiddeld gezien 8 klanten overhoudt, vul dan 80% in.

Klanten

In deze kolom hoef je niets in te vullen, het model zal zelf zijn berekening maken.

Klantwaarde

Wat verdien je gemiddeld aan iedere klant? Denk daarbij ook aan terugkerende omzet. Vind je het lastig om de gemiddelde klantwaarde in kaart te brengen, kijk dan of je dit terug kunt halen uit je boekhouding.

Kijk eens naar de totale omzet van afgelopen jaar (voor dit product of de dienst) en deel het door het aantal verstuurde facturen.

Omzet

Deze kolom wordt automatisch ingevuld.